Google Ads is momenteel de beste manier om een bedrijf op internet te profileren. Of het nu gaan om een webshop of om een informatieve website, via Google Ads kunnen snel, gericht en relatief goedkoop bezoekers worden ‘ingekocht’. Maar het systeem brengt ook een aantal risico’s en uitdagingen met zich mee. Ik kan je helpen om door de bomen het bos te zien en samen optimale resultaten te behalen.
Google Ads is een belangrijk onderdeel van zoekmachine Google. Het laat bedrijven toe reclame te maken op de Google-websites, alsook op websites die gebruikmaken van Google AdSense, zogenaamde zoekpartners van Google.
Het gaat dan om advertenties gebaseerd op zoekwoorden gedefinieerd door de adverteerder. Als er op één van deze zoekwoorden wordt gezocht, wordt de advertentie boven of onder de zoekresultaten weergegeven.
Het opzetten van een goede Google Ads campagne is essentieel om de gewenste resultaten te boeken.Hierbij moeten een aantal zaken nader onderzocht worden:
- Zoekwoorden
- Zoekwoorddichtheid van de website
- Advertentieteksten
- USP’s van het bedrijf
- Inzet van exacte zoekwoorden, brede of een andere variant
- Advertentie extenties
- Bod per klik
- Advertentie roulatie
- Advertentieplanning
- Dagbudget
Al met al wordt het dus vrij snel een beetje complex. Wanneer de strategie niet goed doordacht is, wordt er ofwel geld verspild of niet voldoende doelen behaald. In het ergste geval zelfs, beide. Wij helpen graag om bovenstaande zaken samen uit te werken en in te richten.
De bouw van een campagne kan al vanaf €99 voor een volledige campagne met ca 5 zoekwoorden. Ieder volgend zoekwoord kost vervolgens €10. Qua beheer kunnne de kosten heel verschillend zijn; prijzen hiervoor beginne bij €20 per week tot €1000 per maand voor hele uitgebreide en complexe accounts.
Neem gerust even contact op voor een vrijblijvend en inspirerend gesprek om samen te kijken wat de mogelijkheden zijn.